3 - Falck Clinic – Všetko pre Vaše zdravie.Falck Clinic – Všetko pre Vaše zdravie.

Kariéra | falck.sk | Hľadať

header

Deti

Detská rehabilitácia sa zaoberá diagnostikou a liečbou porúch motorického, dýchacieho systému a pohybovo podporného aparátu u detí od narodenia až po dospelosť.

Dôležitou súčasťou detskej fyzioterapie je respiračná fyzioterapia. Dýchanie a držanie tela sa navzájom ovplyvňujú, preto je potrebné dávať dôraz na alergie, časté nádchy, ochorenia horných a dolných dýchacích ciest, opakované zväčšenie nosnej mandle a pod.

Pre deti 0-1 rok

Z hľadiska motoriky je toto obdobie kľúčovým. Pohybová motorika má v jednotlivých mesiacoch určitú úroveň pohybovej motoriky a je dôležitá kvalita zvládnutého pohybu. Vyhľadávanie a sledovanie odchýlok je dôležité pre neskoršiu správnu postúru, držanie tela, pohyb, pohybové stereotypy. Predchádzame tým chybnému držaniu tela, skoliózam, prípadne iným deformitám. Pri narodení sa môžu vyskytnúť aj iné ťažkosti, ktoré je potrebné diagnostikovať a zaradiť do terapie. Sú to napríklad tonusové poruchy, koordinačné poruchy, torticolis, deformity nôh a podobne. Vojtova reflexná terapia je v tomto období terapiou voľby, pretože nepotrebuje spoluprácu s dieťaťom, nie je bolestivá a prináša rýchle výsledky.

1-3 roky

Obdobie, kedy dieťa začína samostatne chodiť, orientuje sa v priestore, chodí vzpriamene, začína rozprávať. Všetky zručnosti a činnosti, ktoré dieťa získava, sledujeme pre prípadné odchýlky napr. chôdza po špičkách, nakláňanie sa, hrbenie sa a podobne. Dôležitá je starostlivosť o dýchacie cesty, pre časté infekty v tomto veku. Často sa vyskytuje GER (gastroezofágiálny reflux). Terapia v tomto veku využíva reflexnú terapiu, ale aj aktívne prvky, ktoré už dieťa zvládne.

Predškolský vek 3-6

Obdobie, kedy deti nastupujú do kolektívu. Sledujeme držanie tela, dýchanie, zapájanie sa do pohybových aktivít. V 3. roku sa formuje klenba nohy. Terapia je teda zameraná na správne pohybové stereotypy, držanie tela, dýchanie, deformity nôh, GER a podobne. Na reflexnú terapiu nadväzujú aktívne prvky pohybovej terapie.

Školský vek a mládež

Ťažkosti v tomto veku predstavujú hlavne statodynamické poruchy, chybné držanie tela, skoliózy, deformity hrudníka, deformity nôh a pod. riešenie tejto problematiky je dôležité hlavne z hľadiska prevencie zhoršovania v dospelom veku, kde následkom neliečenia vznikajú bolestivé vertebrogénne ochorenia, poškodenie medzistavcových platničiek.

Cieľom terapie je zvládnutie správnych pohybových stereotypov, dýchania, odstránenie statodynamických porúch. Využívame reflexnú Vojtovu terapiu, aktiváciu hlbokého stabilizačného systému, nácvik správneho stereotypu dýchania, následné aktívne cvičenie, osvojenie si pohybovej kultúry a školy chrbta. Nevyhnutná je sústavná pohybová aktivity mládeže.